eko - fľaše

20:07

Asi pred dvomi mesiacmi som od sestry na narodeniny dostala na blogoch ospevovanú fľašu Bobble s uhlíkovým filtrom. Osobne mi o ten filter nešlo, skôr ma očaril dizajn a fakt, že si už nebudem vkuse kupovať rôzne balené vody, keďže na takýto drahý kúsok si budem dávať pozor a len tak rýchlo ju do koša nezahodím. Voda mi chutí s filtrom či bez filtra rovnako, problém je však taký, že filter treba každé dva mesiace meniť. Samotný filter stojí takmer toľko čo celá fľaša, a to nie je práve lákavá idea. Ale povedala som si, že keď bude treba, filter vymením. Avšak po dvoch mesiacoch musím hodnotiť, že fľaša je v takom stave, že by potrebovala vymeniť celá, nielen filter, a to som si na ňu dávala sakra pozor! Ide o to, že je vyrobená z pomerne mäkkého plastu, ktorý sa veľmi rýchlo poškriabe. Taktiež uzáver, je to len taký plastový klobúčik, ktorý na fľašu nasadíte, takže sa tiež rýchlo opotreboval. Navyše mi kvôli tomu fľaša dosť často mierne pretekala! Naozaj nechápem, prečo ten uzáver netesní viac, je to síce dizajnové, ale nepraktické. Kvôli týmto skúsenostiam som si povedala, že do Bobble si už nedokúpim ani filter, ani si nekúpim novú fľašu. Cena tiež nie je úplne nízka, asi 13€, čo mi rozhodovanie ešte uľahčilo.



Ale keďže sa mi na Bobble páčil ten ekologický aspekt, rozhodla som sa, že si namiesto nej kúpim inú fľašu na vodu, ktorá mi vydrží dlhšie. A po menšom prieskume som zistila, že trh je plný krásnych eko - fliaš za relatívne slušné ceny. Po zlých skúsenostiach s fľašami plastovými som sa zamerala na fľaše kovové, či už oceľové alebo hliníkové. Priekopníkom je švajčiarska značka Sigg, ktorá vyrába fľaše hliníkové a aj najdrahšie - cca 23€ za kus. Našla som však aj trochu lacnejšie ekvivalenty, ktoré robia fľaše z kvalitnej ocele - Envirosax a Earthlust. Dizajnovo sú však tiež nádherné, môžete si pozrieť výber mojich top. Cena bola takmer vždy pod 20€ za kus, Envirosax za cca 13€ a Earthlust za cca 17€. Dobrý výber nájdete na stránke zdraveflase.sk.
Earthlust

Envirosax

Envirosax

Envirosax


Sigg
Sigg
Samozrejme, na trhu je značiek fliaš oveľa viac, určite sa nájdu aj kvalitné plastové fľaše, ale u mňa tentokrát vyhrali tieto. Len sa ešte neviem rozhodnúť pre toho správneho adepta... Ktorú by ste si vybrali vy?

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

4 komentárov

  1. Mne sa páči tá úplne prvá, taká jednoduchá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fiha. To znie super a pekne aj vyzeraju. Ale u mna by bolo jedno velke a dost zavazne minus, ze tieto kovove musia byt predsalen o dost tazsie, ako jednoducha platova flasa. A ja, co mam tasku vzdy plnu a tazku, by som privytala radsej nieco odolne ale lahke.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. su naozaj u velmi tenkeho kovu, rozdiel vo vahe je minimalny :) to nie je akoby si so sebou nosila kus zeleza, ved napr take termosky su tiez kovove a nie su nejako extra tazke...

      Odstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta