Spomienky na Krétu

13:14

Dnes mám pre vás oddychový článok, ktorý vám, dúfam, prinesie trošku letného slniečka do pomaly ale isto jesenného, často sychravého počasia. Článok bude hlavne obrázkový, keďže bude fotodokumentáciou mojej dovolenky na Kréte. Na takej tej normálnej, klasickej dovolenke pri mori som bola popravde prvý raz, takže sme s priateľom nemali žiadne veľké plány na výlety a podobne, chceli sme si hlavne užiť more, slniečko a ničnerobenie. A myslím, že sa nám to podarilo. Kréta je síce veľmi suchý ostrov, z veľkej časti vám príde doslova "hnedá", ale za to má krásne dlhé pieskové pláže, priezračné teplé more, ktoré sa pri severnom pobreží, kde sme boli my, zvažuje veľmi postupne, takže je ideálne aj na dovolenky s deťmi. 

Všadeprítomná modrá a biela. Opakovala sa nielen na typických kaplnkách, ktorých je na Kréte neúrekom, ale aj v reštauráciách či zariadení nášho hotela.


Bleduľa pri mori - šatka a klobúk musia byť! Priznám sa, že v kombinácii s opaľovákmi od Biodermy som sa ani trochu nespálila a domov som si priniesla krásny zlatohnedý bronz (ktorý je však už momentálne takmer fuč, fňuk). 

Výhľad pri raňajkách. Bývali sme vo veľmi peknom hoteli Kalia Beach v letovisku Gouves, hoci to neboli nič luxusné, cítili sme sa tam príjemne. Plus, personál bol naozaj skvelý!

Relaxačný večer pri vodnej fajke a miešaných drinkoch. Prekvapilo ma, že cenovo to vychádzalo asi ako v Bratislave, a to sme sedeli takmer priamo na pláži. 

Ďalšia z mnohých kaplniek obklopených olivovníkmi, v ktorých odušu cvrlikali cikády.

Na výlete v hlavnom meste Heraklion sme nemohli vynechať archeologické múzeum s pozostatkami slávnej a tak trochu mysterióznej minojskej kultúry. Ako správnu ženu ma však hneď zaujali aj starobylé šperky, niektoré som si hneď vedela predstaviť v outfite :D.

Kréta je plná túlavých mačiek, väčšinou však nevyzerajú až tak zúbožene, predpokladám, že domáci ich berú ako súčasť miestneho koloritu a pravidelne ich prikrmujú. Ale aj tak mi trhalo srdce, keď na mňa svojím jemným hláskom mňauklo toto ryšavé mačiatko, takmer som si ho šupla do batohu... :)

Pevnosť, ktorý chránila heraklionský prístav.

Typická krétska scenéria - suché hory a pár zelených olivovníkov. Samozrejme je jasné, že my sme tam boli na konci augusta, v jari to tam určite vyzerá inak, vtedy však sucho dosahovalo svoj vrchol. Kréta má za rok 300 slnečných dní, teda tam toho veľa nenaprší.

Večer v mierne alternatívnom podniku v tvare pirátskej lode, kde nám k drinkom namiesto chipsov a podobných vecí priniesli malé kúsky surového karfiolu a mrkvy s kyslastou zálievkou, bolo to perfektné!

Hoci sme stravu mali zabezpečenú v hoteli, neodolali sme večeri v podobe tzv. fish meze", teda viacerých pokrmov z rýb. Všetko bolo vynikajúce, veľmi ľutujem, že Slovensko nemá more a nemôžeme si dožičiť pôžitok z čerstvých rýb. 

Môj obľúbený živočích z Cretaquaria - mesačná medúza. Prišli mi úplne magické.

Ďalší typický úkaz na Kréte - polihujúce, nikomu nepatriace psy. Musím však povedať, že tiež vyzerali dobre živené a boli naozaj krotké.

A ešte jedna klišé fotka :).

Boli ste už na Kréte? Nám sa tam veľmi páčilo a chceli by sme sa ešte niekedy ísť pozrieť na západné pobrežie, ktoré je vraj pestrejšie a oveľa krajšie. Ale summa summarum by som dovolenku na Kréte odporúčala, dá sa tam zohnať all inclusive pobyt za veľmi dobré ceny a nehrozia tam nepokoje ako napr. v Egypte či Turecku. 

Ja som teraz už naladená na jeseň, aj keď more mi chýba, bývať pri ňom by som si vedela predstaviť. :)

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

5 komentárov

  1. Úžasná dovolenka!!! Ox to modré more a ten pokoj naokolo :) V dobrom závidím ;) Missy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Řecko mě láká, rodiče se v pondělí vrací z ostrova Kos. Taková destinace stejně i Chorvatsko mě láká víc jak Turecko, Egypt a Bulharsko. V těhle destinacích mi to přijde takový už moc organizovaný a plný takových těch komplexů, kde se člověk na zajímavý místa dostane jedině skrz organizovaný výlety na celý den.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. zabery jednoducho nemaju chybu kraasne tam je :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. krásne fotky, ja som bola už dávno v Grécku, bola som malaá a už ani neviem ake miesto to bolo, iba že tam bolo najmenej 50 stupňov :D

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta